רוצים לדעת עוד?

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי להשקעות נדל"ן

עוד המלצות

ההשקעה של יניב וולף

אחת מהדילמות המשמעותיות שעומדות היום בפני רווקים וזוגות צעירים חסרי דיור, המעוניינים מצד אחד בפתרון דיור ומצד שני לשמור על ערך הכסף שלהם (או אפילו להרוויח…), היא האם לחפש ולקנות את דירת החלומות שלהם או לרכוש דירה להשקעה עד אשר יחליטו היכן (ועם מי) יהיה מרכז חייהם.

הדילמה בהחלט משמעותית מכיוון שמדובר על “כסף גדול” וההחלטה על דירת המגורים איננה פשוטה ממספר סיבות: לא תמיד אנחנו בטוחים (במיוחד אם אנחנו רווקים) שבן/בת הזוג הנוכחי/עתידי שלנו ירצה לגור במקום שבחרנו בו לרכוש את הדירה, אם אנחנו זוג בתחילת דרכנו – ייתכן שמרכז החיים שלנו ישתנה בשנים הקרובות – האם זה המקום שבו נרצה לגדל את ילדנו? בנוסף, בדרך כלל דירת החלומות שלנו תכניס אותנו להתחייבויות כבדות מאוד של משכנתא לתקופה ארוכה (שהרי מדובר ברוב המקרים על דירה גדולה ויקרה המתאימה לצורכנו העתידיים-המשפחתיים) – האם אנחנו בשלים לכך?

לכן לעיתים תכופות, הבחירה הנכונה בשלב זה היא דווקא לרכוש דירה להשקעה כדירה ראשונה, שתבטיח לנו: שמירה על ערך הכסף שלנו הצמוד לערך המטבע הרלוונטי לנו – נדל”ן, יצירת הכנסה משכירות לצורך כיסוי הוצאות המשכנתא, אפשרות בחירה גמישה של מקום המגורים שלנו במרכז החיים שלנו המשתנה (באמצעות דירה להשכרה), השגת רווחיות מעליית ערך הנכס לאורך שנים ולא פחות חשוב מכל הנ”ל – איתור ורכישת דירת מגורים הנה תהליך אמוציונאלי מורכב, שמעורבים בו גם היבטים פיננסיים דבר שעלול להסתבך ולהתארך ולבזבז לנו הרבה זמן ואנרגיה,  במיוחד כשההחלטה היא לא רק ע”י אדם אחד, אלא ע”י שני בני זוג בתחילת דרכם המשותפת – לעיתים זו לא בדיוק המתכונת הבטוחה לזוגיות מאושרת…

לעומת זאת, רכישה של דירה להשקעה צריכה להתבסס על שיקול פיננסי מחושב וקר ועל כן יכולה להיות תהליך הרבה פחות מעיק ולבטח הרבה יותר קצר ויעיל.

זו גם הייתה הדילמה של יניב, רווק צעיר הגר בת”א בשכירות ומתפרנס בשכר מעל הממוצע בהיי טק, שנמצא בזוגיות, אך עדיין לא נשוי ורוצה להמשיך להתגורר בעיר ללא ההפסקה, אך מעוניין גם לשמור ולהרוויח מהכסף שצבר בשנות עבודתו, כך שבבוא היום יוכל לרכוש את דירת החלומות שלו.

לאחר בחינה של מצבו הפיננסי הבנת הצרכים והגדרת המטרות שלו, ליווינו אותו לרכישת דירת 2.5 חדרים במרכז הארץ, שהייתה במצב תחזוקתי ואסטטי לא מרשים בלשון המעטה. עוד בלטה בדירה היא החלוקה הפנימית הלא יעילה שלה. במצב הדברים הזה ולאחר שבחנו את העלות אל מול התועלת – החלטנו שנכון לרכוש את הדירה ולבצע בה שדרוג משמעותי. מציאת הנכס, בדיקות הנאותות שלו, המו”מ המסחרי והמשפטי ארך כחודש.

כבר לפני הרכישה זיהינו את הפוטנציאל הגבוה של הדירה – נראה היה שניתן יהיה להפכה לדירת 4 חדרים נוחה המתאימה למשפחה עם שני ילדים ואפילו יותר. אחרי תכנון מדוקדק של רונה, אדריכלית הבית המוכשרת שלנו, נגשנו לביצוע שארך כחודשיים ובסיומם קיבלנו תוצאה שעלתה על כל הציפיות – דירת 4 חדרים פונקציונאלית, די מרווחת (באילוצי השטח הקיימים…), נעימה ומזמינה במיוחד ובעיקר חדשה נקיה ומעוצבת כזו שגורמת ל – WOW לכל מי שנכנס אליה.

זה גם מה שגרם ליניב למצוא שוכרים כבר מהיום הפתוח הראשון שבצענו יחד אתו. לאחר שבחנו את ההתאמה של המבקרים שהביעו רצון לשכור את הדירה, הוחלט להשכיר למשפחה של רופאה עם ילד בשכר דירה הגבוה משמעותית מעל מחיר השוק לשביעות רצונו המלאה של יניב.

סיכומו של דבר – לאחר ארבעה חודשים מרגע התנעת הפעילות מולנו יש ליניב דירה מצוינת להשקעה במיקום מרכזי באזורי הביקוש שמייצרת לו הכנסה פאסיבית של יותר מ – 56,000 ₪ בשנה, הנותנת לו תשואה כוללת (מצרפית – IRR) של 8.2% בממוצע לשנה.
אם גם אתם רוצים דירה כזו, שתניב לכם הכנסה פאסיבית בטוחה בעתיד ותשואה גבוהה על ההון שלכם – אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נוביל אתכם כל הדרך לדירת ההשקעה שלכם בדרך לעצמאותכם הכלכלית – כי חשוב שתדעו, שהמועד הכי טוב לשתול עץ היה לפני 50 שנה והמועד הטוב ביותר אחריו הוא היום!

Facebook
WhatsApp
Email
Print
דילוג לתוכן