רוצים לדעת עוד?

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי להשקעות נדל"ן

עוד המלצות

מה עושה סבתא טובה, שרוצה להבטיח לנכדיה, עתיד כלכלי בטוח ללא דאגה באשר ל – מתי ואם בכלל תהיה להם דירה משלהם?

פולט וסוזאנה בתה, פנו אלינו לפני ארבעה חודשים במטרה שנרכוש לאחד מהנכדים שלה דירה להשקעה. לאחר ליווי צמוד שלנו, שכלל תכנון פיננסי, איתור ורכישת נכס המיועד להשבחה, תכנון
וביצוע שיפוץ משמעותי, הכנת הנכס להשכרה והשכרתו – הסתיים התהליך לשביעות רצונן
המלא. וכן…גם הנכד – עומר כבר הרבה יותר רגוע.

לא מעט הורים ולעיתים, כמו גם במקרה הזה, סבים וסבתות, דואגים (ובצדק, יש לומר) לילדיהם
ולנכדיהם, באשר ליכולת שלהם לרכוש לעצמם דירת מגורים. קורת גג, הצורך הכל כך בסיסי
והחיוני הזה, הופך ככל שנוקפות השנים, למשימה כמעט בלתי אפשרית, עבור צעירים בשנות
העשרים לחייהם, המתחילים את הקריירה שלהם, כשההון העצמי הנדרש, כדי לרכוש דירה הוא
סכום של מאות רבות של אלפי שקלים, שידם אינה משגת.

יותר ויותר הורים לוקחים אחריות על העתיד הכלכלי של ילדיהם ולא מסתפקים רק במימון הלימודים
עבורם או שכר הדירה שלהם, אלא הולכים צעד אחד קדימה ורוכשים לילדיהם דירת מגורים
או דירה להשקעה. משהחליטו לפעול בכיוון זה, ישנם לא מעט קשיים שהם נדרשים להתמודד
איתם:         

  • איך עושים השקעה נכונה? איך נמנעים מטעויות? 
  • איך אפשר להבטיח לילדים נכס, שיביא לרווחיות מירבית ויאפשר להם בעתיד, לכשיחפצו בכך, להסתייע בו בכדי לרכוש עבורם ועבור בני זוגם ומשפחתם בכלל – את דירת החלומות שלהם?
  • מאיפה מוצאים לכך זמן ואנרגיה, כשהם עסוקים מבוקר עד ערב בעבודה, מטלות המשפחה ושגרת החיים העמוסה כול כך שלהם?

קשיים אלו מונעים מרבים מהם לא פעם מלבצע רכישת נדל”ן, שיכולה להבטיח לדור הבא אחריהם – עתיד כלכלי בטוח.

היתרון בדירה להשקעה בסיטואציית חיים זו היא, שהילדים עדיין נמצאים בשלב מוקדם מדי בכדי להחליט על מרכז חייהם ולכן הם מעדיפים להמשיך לגור בשכירות בת”א או בסביבתה הקרובה, לאורך מספר שנים שעלול להיות לא מבוטל. במצב זה – רכישת דירת השקעה מבטיחה רווחיות גבוהה לתקופת זמן, שאיננה חייבת להיות מוגדרת, תוך ניצול הפטור ממס רכישה (עומד כיום על 8% וזה לא לא הולך ברגל…) ואפשרות המינוף של 75% ברכישת נכס ראשון, הנרכש על שם הילד (במקום על שם ההורים או הסבים). 

פולט וביתה סוזאנה השתתפו באחד מהכנסים שקיימנו עבור המתעניינים בהשקעה והבינו שהן יכולות לממש את רצונה של פולט, הסבתא של עומר, להבטיח את עתידו הכלכלי, ע”י רכישת דירה להשקעה עבורו, באמצעות תהליך ליווי מלא שלנו.

בתכנון הפיננסי שערכנו להן הגדרנו ביחד שאנו מחפשים דירה שניתן יהיה להשביח אותה, כלומר דירה
המיועדת לשיפוץ ולשדרוג משמעותי ואחרי שני סיורי נכסים עם מנהל האזור שליווה אותן באופן צמוד – בועז, הוא מצא להן דירה המתאימה בדיוק לצרכים ולתקציב שהוגדר – דירת 2.5 חדרים של כ – 70  מ”ר, הדורשת שיפוץ, אך בעלת פוטנציאל גבוה להשבחה, במיקום מרכזי אך שקט, בקומה שניה (ללא
מעלית). לאחר משא ומתן תכליתי ובדיקה משפטית מעמיקה, באמצעות עו”ד הדין שלנו – אתי מוסקו – נחתם הסכם הרכישה בעלות של 1,030,000 ₪.

תוך פחות מחודשיים פולט וסוזאנה קבלו את המפתחות לדירה ואת הזמן הזה ניצלנו להכנת תכנית מפורטות לפרויקט השדרוג, לקבלת הצעות מחיר מהקבלנים ומהספקים, כדי שביום שבו התקבלה החזקה על הנכס יכולנו להתחיל בעבודות ההריסה.

תהליך השיפוץ נמשך פחות מחודש וחצי ובוצע בעלות כוללת של כ – 150,000 ₪ ע”י קבלן הבית שלנו
“רב שיפוצים” וכלל: עבודות הריסה ובניה, החלפה של כל האינסטלציה בדירה, מערכת החשמל, תיקון והשלמת חלונות אלומיניום, מטבח חדש, חידוש כללי של חדר הרחצה והשירותים, עבודות שפכטל וצבע, מיזוג אוויר, דלתות, עבודות נגרות, גופי תאורה, וילונות – בקיצור – דירה חדשה!

השדרוג הפך את דירת 2.5 החדרים המוזנחת, לדירת 4 חדרים מרשימה, מוארת, נעימה ומזמינה. עם תום השיפוץ התבצע ניקיון יסודי בדירה ובצענו בה Home Staging , צלמנו את הדירה ובועז פרסם
מודעה להשכרה. לאחר כשבוע, בליווי צמוד של בועז, לאחר שהתקיימו בסה”כ שני ימים פתוחים בדירה, שהוצגה לשוכרים אפשריים, הדירה הושכרה בערך גבוה ממחיר השוק של 4,200 ₪ לחודש לשוכרים איכותיים, שרצו בדירה להשכרה לתקופה ארוכה.

מידת הסיפוק של פולט (וגם של עומר…) בסוף התהליך נתנה לכולנו את התחושה, שעמדנו במשימה. ההוכחה לכך נתנה במה שסוזאנה כתבה ושלחה לנו במייל לפני כשבוע:

“ברצוני להודות לכם ולצוות שלכם על שידעתם להוביל אותנו לדרך נכונה, מקצועית, אדיבה ונעימה,  ברכישה ובשיפוץ הדירה ואף בהשכרתה בצורה טובה”.

תודה על החוויה המוצלחת,

סוזאנה ברלוביץ’     

Facebook
WhatsApp
Email
Print
דילוג לתוכן