רוצים לדעת עוד?

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי להשקעות נדל"ן

השקעות נדל"ן בספרד

השקעות נדל"ן בישראל

באיזה דירה כדאי להשקיע – מקבלן או מיד שנייה?

רכישה מקבלן חוסכת התרוצצות בין דירות והתמודדות עם מתווכים, אך מצריכה המתנה ארוכה לעתים ועלויות נלוות הקשורות לבנייה . אז מה עדיף – משרד מכירות או מתווך בדירה ישנה?

רבים סבורים כי רכישת דירה מקבלן “על הנייר” עוזרת לו לממן את הבנייה ולכן ניתנת לנו, הרוכשים, בהנחה נאה. בבואנו למכור את הנכס, כבר ביום המסירה יהיה ערכו גבוה משמעותית ממחיר הרכישה בפועל ו”נעשה קופה” לא רעה.

רובנו שקלנו לא פעם לעשות קופה. שקלנו אך לא ביצענו. מנגד, הירהרנו באלטרנטיבה להשקעה סולידית בנכס מניב: לרכוש, להשכיר ואולי למכור. מי מהן טובה יותר? לרכישת דירה מקבלן יש יתרונות לא מבוטלים על פני השקעה בנכס מניב. הרכישה קלה ונעימה בהרבה ואינה דורשת לכאורה מומחיות כזו או אחרת. הפגישה נעשית לרוב במשרד המכירות המהודר שנבנה על ידי היזם, באווירה מתאימה מול נציג מכירות מיומן, שמנעים את זמנו של הרוכש ומספק לו כל מידע נדרש. 

מידע זה ארוז עבור הרוכש בתצורה מרשימה ומוחשית מאוד: מצגות, הדמיות, מודלים וסרטונים, חוברות ועלונים מעוצבים, צבעוניים ומלאי שטחים ירוקים – גם אם הבניין משיק לנתיבי איילון.

תהליך הרכישה מקבלן אינו דורש שיטוט אינסופי באתרים ייעודיים כמו yad2 או winwin, כיתות רגליים בין דירות משומשות רבות והתמודדות עם מתווכים ובעלי הדירות השונים. ברכישה מקבלן ההשוואה בין החלופות המוצעות פשוטה יחסית. 

אחרי הכל, כמה קבלנים בונים בדיוק במקום שבו נרצה לרכוש? ואולם מעל הכל ניכר יתרונה של דירה מקבלן בהפחתה הניכרת בדיסוננס הקוגנטיבי – אותו חשש של הקונה המגיע לאחר ביצוע הרכישה ומערער את שביעות הרצון מממנה. האם אכן עשיתי עסקה טובה?

מאידך, השקעה בנכס קיים דורשת חקר שוק, היכרות והתמחות באזור מוגדר, עבודה מתישה של איתור וחיפוש נכסים מתאימים וכיתות רגליים מנכס לנכס. לאור האמור, נשאלת השאלה אם מתוך שיקול פיננסי טהור, עדיפה השקעה בדירה מקבלן על פני השקעה בנכס קיים (יד שנייה)?

לקריאת המאמר המלא – לחץ כאן

אהבתם את הכתבה שתפו :

Facebook
WhatsApp
Email
Print

עוד כתבות על נדלן בישראל

דילוג לתוכן