רוצים לדעת עוד?

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי להשקעות נדל"ן

השקעות נדל"ן בספרד

השקעות נדל"ן בישראל

גוש דן: מתכון מנצח להשקעה איכותית

את מחירי הנכסים בגוש דן לא מאפיינת תנודתיות רבה, והעליות שנרשמות באזור חוצות ערים וגדלי דירות . השקעה בו יכולה להניב תשואה נאה לצד שבח עתידי . כתבה שלישית בסדרה

שבט דן מנה 62.7 אלף נפש במפקד הראשון הידוע. השבט נקרא על שם דן, בנו החמישי של יעקב אבינו, בנה בכורה של בלהה, שפחתה של רחל. שבט דן קיבל את צפון שפלת החוף ותפס את שטחה של מלכות גזר הכנענית, שהגיעה עד מבואות בית שמש וכללה את צרעה, וממנה הגיע המפורסם שבאנשי השבט – שמשון הגיבור. 

בהמשך נאלץ שבט דן, שלא יכול היה לעמוד בעוצמה הצבאית של הפלישתים, לנדוד צפונה והתיישב באזור נחלי הדן והבניאס. האם ההסטוריה חוזרת? גם כיום מורגשת נדידה של אוכלוסייה (בעיקר צעירה) מגוש דן אל הפריפריה. הפעם ידם של הפלישתים אינם במעל, והאשמה נופלת במלואה על מחירי הנכסים הגבוהים.

מחירי הנכסים בגוש דן מאופיינים ביציבות רבה לעומת אזורים אחרים בישראל. לא נמצא שם את התנודתיות החדה, כמו גם את העליות והירידות החדות שאיפיינו את חיפה בשני העשורים האחרונים. 

גוש דן, מרכז מדינת הנדל”ן של ישראל, מאופיין בעליות חדות במיוחד במהלך שש השנים האחרונות – הן נומינליות והן ריאליות. הגרף המצורף מציין את התפלגות המחיר של נכס ממוצע (נומינלי) לפי מספר חדרים.

מחיר דירת 1.5–2 חדרים ממוצעת בגוש דן היה 337 אלף שקל ב–1995. כיום מחירה של דירה מסוג זה הוא כמיליון שקל. בהתחשב בעובדה שמדד המחירים לצרכן עלה בתקופה הזו בכ–83% בלבד, מדובר בעלייה ריאלית של כ–63% – כ–4% לשנה בנוסף על השכירות המניבה. 

בראייה היסטורית, איזה דירה התייקרה בשיעור הגבוה ביותר? לפי נתוני הלמ”ס, גם כאן נשמר כוחה של הדירה הקטנה – אם כי לא באופן משמעותי. דירה ממוצעת של 1.5–2 חדרים התייקרה ריאלית מ–1995 ועד היום בכ–63%, דירת 2.5–3 חדרים בכ–56% ודירת 3.5–4 חדרים בכ–51% בלבד.

לקריאת המאמר המלא – לחץ כאן

אהבתם את הכתבה שתפו :

Facebook
WhatsApp
Email
Print

עוד כתבות על נדלן בישראל

דילוג לתוכן