רוצים לדעת עוד?

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי להשקעות נדל"ן

השקעות נדל"ן בספרד

השקעות נדל"ן בישראל

זהירות כחלון – אתה יוצר את מחאת הדיור הבאה

אם יצליח שר האוצר, משה כחלון, במלחמתו במשקיעי הנדל”ן ובמאבקו להוריד את שיעור המשקיעים בשוק הנדל”ן ל-15%, זאת תהיה פגיעה אנושה בכושר הייצור של דירות להשכרה . צעד כזה יגדיל משמעותית את המחסור בדירות להשכר.

שנה לא שקטה עברה על משקיעי הנדל״ן בישראל. “שר־העל לענייני נדל״ן” – הלא הוא שר האוצר, משה כחלון – הכריז עליהם מלחמה. ״הם גוזלים את הדירות המיועדות לזוגות הצעירים״, נטען בתקשורת לא אחת. עוד הגדיל השר כשפנה באופן ישיר למשקיעים כמתחנן: “השאירו משהו לזוגות הצעירים”.

לפני כניסתו הרשמית של כחלון למשרד האוצר, הופרחו בלונים לאוויר: ״מתוכנן מס רכישה של 20%–25%״. זמן קצר לאחר מכן, הונמכו הציפיות – ופורסם כי שר האוצר החדש שוקל להעלות את מס הרכישה הראשוני מ-5% באותה עת ל-15% ״בלבד״. כמובן שכל הודעה כזאת לעיתונות דחפה את המשקיעים לרוץ ולבצע רכישות, לפני שהגזירה תתממש.

כל זה קרה בצלה של ההחלטה על ביטול הפטור ממס שבח על כל מי שברשותו יותר מדירה אחת – וזאת כחלק מהכרזתה של מלחמת חורמה נגד המשקיעים. עם כניסתו של כחלון לתפקיד, הועלה שיעור מס הרכישה במדרגה הראשונה ל–8% ״בלבד״ – כלומר, התייקרות של 60% יחסית למס הרכישה שהיה קיים לפני כן. המשקיעים נשמו לרווחה, והמדינה קיבלה מנה נוספת של תקבולי מס מהזן המשובח ביותר – כזה ששיעורי הגבייה שלו משיקים ל–100%.

 

לקריאת המאמר המלא – לחץ כאן

אהבתם את הכתבה שתפו :

Facebook
WhatsApp
Email
Print

עוד כתבות על נדלן בישראל

דילוג לתוכן