רוצים לדעת עוד?

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי להשקעות נדל"ן

השקעות נדל"ן בספרד

השקעות נדל"ן בישראל

העלאת הריבית על המשכנתאות מאפילה על המאמצים להוריד את מחירי הדיור

שלושת הבנקים הגדולים למשכנתאות הבינו שהביקוש להלוואות בשוק הדיור של ישראל ב-2016 הוא קשיח . לכל בנק תחבולה משלו: במשכן מתמחרים אחרת לקוחות שאינם קבועים, בלאומי מקשים על קבלת הלוואות בשיעור מימון גבוה וגם בטפחות דואגים לנצל את המצב לטובתם

שוק המשכנתאות בישראל עבר בשנה האחרונה שינוי גדול. בשקט והרחק מאור הזרקורים, עלו ריביות המשכנתא בשיעורים חדים – בזמן שריבית בנק ישראל וריבית הבסיס במשק (ריבית הפריים) נותרו ללא שינוי – ומצויות ברמתם הנמוכה ביותר מאז קום המדינה.

מהן הסיבות להתייקרות של ריבית המשכנתא בתקופה שבה ריבית הבנק המרכזי נותרת ללא שינוי? תלוי את מי אתם שואלים. חילופי ההאשמות בין בנק ישראל לבנקים מככבים בכותרות העיתונות הכלכלית. באחרונה, פנה ח”כ רועי פולקמן (כולנו) לממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, בבקשה לבחון כיצד התייקרו ריביות המשכנתא בשנה וחצי האחרונות אף שהריבית במשק באותה תקופה לא השתנתה. פולקמן חושש מתיאום מחירים בין הבנקים למשכנתאות.

הריבית הממוצעת על משכנתאות צמודות מדד הריבית עלתה מ-1.9% במאי 2015 ל-3.1% ביולי 2016

מתברר כי מנקודת המבט של הלווים, התייקרות ריבית המשכנתא אינה חזות הכל. שלושת הבנקים הגדולים למשכנתאות – טפחות (כ-40% מהשוק, נכון לרבעון השני של 2016), לאומי ומשכן (כ-20% מהשוק כל אחד) התחילו להקשות, כל אחד בתחומו, על נוטלי המשכנתאות.

לקריאת המאמר המלא – לחץ כאן

אהבתם את הכתבה שתפו :

Facebook
WhatsApp
Email
Print

עוד כתבות על נדלן בישראל

דילוג לתוכן